Cumartesi, Haziran 02, 2007

SABA DMP271

En büyük zevklerimden biri de dizi seyretmek. Ben de bir çoğunuzun yaptığı gibi Lost, Heroes, Prison Break vs. gibi DIVX formatındaki dizileri haftası haftasına takip ediyorum. www.divxforever.net gibi sitelerden de divx için altyazı tedarik ediyorum. Bu dizileri de genelde laptopumda VLC Player ile izliyorum.

Fakat dizi ve film izlemek için pek fazla zaman bulamıyorum. Aslına bakarsanız bu iş için en uygun zaman ev-iş-ev arasında serviste geçen zaman. Laptop'u her zaman yanımda taşımadığım için servis yolculuklarım genelde radyo dinleyerek geçiyor.

İşte uzun zamandır altyazıları ile birlikte her türlü DIVX'i oynatacak, çözünürlüğü güzel, ekranı ne büyük ne de küçük, pil ömrü yüksek, fiyatı uygun bir Portable Media Player arıyordum. Bugün tesadüfen EP:Center'da gezinirken 7 inch'lik bir ekranda Lost'un son bölümünün, hem de türkçe altyazısı ile birlikte oynadığını gördüm. Cihazı (SABA DMP271) biraz inceleyince uzun zamandır aradığım özelliklerde olduğunu farkettim. Tabii hemen 199 YTL'yi bayılıp satın aldım.



Cihazı eve getirdikten sonra yaptığım ilk iş Stargate Atlantis dizisinden bir bölüm izlemek oldu. İşte cihaz hakkındaki ilk izlenimlerim:

Olumlular
  • 199 YTL'lik fiyatı, sağladığı özelliklerine göre çok iyi.
  • 7" 'lik ekranı ve yarım kiloluk ağırlığı gayet rahat bir izleme imkanı sunuyor.
  • Bilinen her türlü medyayı (MPEG1/2/4, AVI, DIVX, MP3, JPEG vs.) oynatabiliyor.
  • DIVX altyazı desteği mevcut. Türkçe karakterler bozulmuyor ve gayet okunaklı. Birden fazla altyazıyı aynı klasöre koyup bir tuşla altyazılar arası geçiş yapabiliyorsunuz.
  • Cihaz üzerinde kontrol düğmelerinin olmasının yanında bir de çok şık bir kumandası mevcut. Özellikle cihazı televizyona bağladığınızda çok işe yarıyor.
  • Cihaza harici olarak USB veya SD/MMC/MS hafıza kartları takılabiliyor. Ben cihazı alırken bir de Kingston marka 2GB USB Hafız Kartı aldım, filmleri bu kart üzerinden izliyorum.
  • Yaklaşık 1.5-2 saatlik pil ömrü mevcut. Kulaklıkla dinlendiğinde sanırım bu süre değişecektir. Çünkü dışarı ses veren hoparlörleri de mevcut.
  • SABA DMP 271 ile birlikte gelen Türkçe bir kullanma kılavuzu ve yaygın bir Servis Listesi mevcut. Ayrıca cihazın yazılımının gerektiğinde sitesinden güncellenebileceği belirtilmiş. Umarım bu cümlede kastedilen DIVX codec'lerin de güncellenebildiği.
  • SABA DMP-271 USB external hard-disk'leri de destekliyor. Bir arkadaşın laptop'u için kullandığı hard-disk'i takıp denedik, gayet güzel çalışıyor. Hard-disk elektriğini de USB'den alıyordu.
  • Birden çok dosyaya bölünmüş filmeleri de kesinti yapmadan alt yazıları ile birlikte izleyebiliyorsunuz. Cihaz bir dosyanın sonuna geldiğinde fazla hisstermeden diğer dosyaya geçiyor. Eğer dosya isimlerini öncelik sırasına göre alfabetik bir şekilde verirseniz dosya sonlarında yeniden ayar yapmanıza gerek kalmaz. (Örnek dosya isimleri : film1.avi, film2.avi, film1.srt, film2.srt)
Olumsuzlar
  • Bana şu ana kadar en olumsuz yan olarak gözüken cihazın etrafındaki gereksiz saydam çervece. Gerçek fotoğraf çerçevesi hafası vermesi için tasarlanmış bu fazlalık kolayca çıkarılamıyor. Sanırım servise götürmem gerekecek.
  • Cihazla birlikte gelen bir çanta veya kılıf yok. Sanırım üreticiler bu cihazın sadece masa üstünde kullanılacağını düşünmüşler. Bizim gibi mobilite düşkünü bir toplumu düşünmemişler.
  • Kutusundan1 adet AV Kablosu çıkıyor ama cihazı televizyon bağlamak için yeterli değil. Gerçi ben de daha evvel aldığım çeşitli cihazlardan kalma scart, vs. kablosu vardı bu yüzden pek sorun yaşamadım ama sizin bu iş için ekstradan bir kablo almanız gerekebilir.
Eğer ev-iş-ev arasında serviste çok vakit geçiriyorsanız ve dizi, film vs. izlemeyi seviyorsanız böyle bir cihazı kesinlikle tavsiye ederim.

Etiketler: , , ,

3 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Mustafa Abi Hayırlı olsun;

Bu tip cihazlarda en çok dikkat edilmesi gerekn şeyler ekran yansıması ve firmware mevzusu.

Çoğu cihaz da her ne kadar firmware upgrade var deseler de adamalr ancak firmware'den kaynaklanan bir arıza olduğunda güncelleme çıkarıyorlar. Bu da farklı formatlarda video izlemek isteyenlere işkence olabiliyor.

Fiyat olarak da gayet iyiymiş. İlk maaşımla alayım diyemiyorum (o kadar çok söz verdim ki) ama ilerleyen zamanlarda ben de düşünebilirim bu tip bir ürün.

Tabi toplu yerlerde bu tip cihazları kullanmak bazen sıkıntılı olabiliyor. Yanınızdan yörenizden kafalar uzanabiliyor :) Olsun ama yine de değer.

Hayırlı,uğurlu ve mutlu günlderde olmasını dilerim

10:31 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

fiyatı özelliklerine göre çok çok iyi hayırlı olsun :)

3:00 ÖÖ  
Blogger Mustafa Tan dedi ki...

Teşekkürler,

Garantiyi heba etme pahasına çerçevesini çıkardım, epey ufaldı cihaz.

Bu aralar 24'ün 6. sezonunu izliyorum cihazla. Gayet başarılı. Fakat sanki pili 2.5 saat gitmiyormuş gibi geldi bana. Tam olarak ölçemedim ama sanırım 1.5 - 2 saat arası gidiyor.

8:08 ÖÖ  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa